Back-up team
In geval van nood verloopt het contact tussen het contingent in Noorwegen en de thuisblijvers ALLEEN via het back-up team. Klik op onderstaande vragen en lees wanneer je contact op kan nemen met het back-up team, wanneer het back-up team contact opneemt met de thuisblijvers en hoe je contact op kan nemen.
Wanneer neem je als thuisblijver contact op met het back-up team?
Bij calamiteiten of problemen met de thuisblijvers waar de deelnemer van op de hoogte moet worden gebracht
Neem bij calamiteiten of problemen contact op met het back-up team en niet met de deelnemer zelf. De deelnemer zit in zijn “Roverway-bubble” en de thuisblijver weet niet waar de deelnemer is, of wat de deelnemer aan het doen is. Door eerst contact met het back-up team op te nemen kan ook het Contingents Management Team in Noorwegen op de hoogte worden gebracht en kunnen zij ondersteunen waar nodig.
Wanneer neemt het back-up team contact op met de thuisblijver?
Het back-up team neemt contact op met thuisblijvers bij gezondsheidsproblemen van de deelnemers of bij (andere) problemen waar ondersteuning door het back-up team noodzakelijk is.
Het back-up team neemt contact op middels de in Scouts Online bekende gegevens van de thuisblijvers. Zorg er dus voor dat die gegevens in Scouts Online up to date zijn!
Hoe neem je contact op met het back-up team?
Spoed, tijdens kantoortijden
Overdag, tijdens kantoortijden wordt het noodnummer (zie onder) opgenomen door de telefoonservice van Scouting Nederland. Je meldt dat het gaat om een deelnemer van de Roverway 2024 in Noorwegen, geeft aan wat de noodsituatie is, en geeft de naam door. De telefoonservice neemt direct contact op met het back-up team indien het een noodgeval is en verbindt de beller door.
Spoed, buiten kantoortijden
In de avond-, nacht- en weekenduren zal het noodnummer (zie onder) direct doorgeschakeld zijn met een antwoordservice. Deze is door bellers van deelnemers van het Nederlands contingent buiten kantooruren altijd te bereiken. Je meldt dat het om een deelnemer aan Roverway 2024 in Noorwegen gaat, geeft aan wat de noodsituatie is, en geeft de naam door. De antwoordservice verbindt bij een spoed direct door met het back-up team en geeft de gegevens door.
Geen spoed
Wanneer het niet zozeer om een noodsituatie gaat, maar meer om een acute vraag, kan je contact opnemen met het contingent via
HET BACK-UP TEAM IS BEREIKBAAR VAN
22/07/2024 TOT 02/08/2024
OP TELEFOONNUMMER +31 33 49 60 911
Achtergrond informatie over het back-up team
Wie is het back-up team en wat doet het back-up team?
Het back-up team is een team dat tijdens Roverway hét knooppunt voor contact is tussen de thuisblijvers en het Contingent Management Team in Noorwegen. Het back-up team blijft in Nederland en is vanaf de start van Roverway op 22 juli tot en met de dag van de sluiting op donderdag 1 augustus 24/7 bereikbaar.
Het back-up team verzorgt de volgende zaken:
- Communicatie tussen thuisfront en contingent
- Contact met ouders/verzorgers
- Ondersteuning van Nederlands Contingent tijdens Roverway in Noorwegen
- “Thuisbasis” in Nederland van het CMT
- Dagelijks contact met het CMT
Wees voorbereid!
Bespreek voorafgaand aan de reis naar Noorwegen of uw kind…
- …wil weten dat iemand ziek of overleden is
- …bij ziekte of overlijden van iemand in Nederland naar huis wil of juist niet
- …andere “belangrijke” informatie wil weten (en wat ècht belangrijke informatie is)
Maak daarnaast afspraken met uw kind over het contact dat jullie met elkaar zouden willen hebben, zie ook hier.